دفتر فنی کالانیز

مشاوره در خصوص لوله های 5 لایه (تولید، خرید ماشین آلات، خرید مواد، اتصالات)

دفتر فنی کالانیز

مشاوره در خصوص لوله های 5 لایه (تولید، خرید ماشین آلات، خرید مواد، اتصالات)

بازدید آقای توماس فیترلینگ مدیر فروش کمپانی رمس از بهتراشان سپاهان

چندی پیش آقای توماس فیترلینگ، مدیر فروش کمپانی رمس آلمان از کارخانه و انبار تهران شرکت بهتراشان سپاهان (BTS) بازدید داشتند که در پایان این بازدید، مصاحبه ای توسط خانم دکتر بیات با ایشان صورت پذیرفت که حاوی نکات متعددی است. لذا تصمیم گرفتم متن کامل مصاحبه را برای اطلاع دوستان عزیز منتشر نمایم:

 

 

* سلام

به ایران خوش آمدید.

*چندمین بار است که به ایران آمدید؟

ـ 6 یا 7 مرتبه


*کدام شهرهای ایران را دیدید؟

ـ تهران، اصفهان، شیراز، منطقه ی دریای خزر، تبریز


*نظرتان راجع به مسافرت به ایران چیست؟ آیا به سایر دوستانتان نیز پیشنهاد می کنید که به ایران سفر کنند؟

ـ توریست های زیادی به ایران می آیند ولی سفر به ایران سخت است به عنوان مثال گرفتن ویزا. اکثر توریست ها به صورت گروهی به ایران می آیند. اغلب مردم مسن، به مسافرت می روند که می خواهند استراحت کرده و راحت باشند ولی در ایران این شرایط وجود ندارد شرایطی مثل رفتن به ساحل دریا. برخلاف تصوراتی که در مورد ایران وجود دارد، ایران از نظر امنیتی کشور بسیار امنی است.


*در این مسافرت ها از چند کارخانه در ایران بازدید داشتید؟

ـ خیلی زیاد، حدود 20 کارخانه در طی این سال ها بازدید کردم. تعدادی کارخانه های مرتبط و تعدادی کارخانه های غیر مرتبط. از کارخانه GP که تولید کننده اتصالات است نیز بازدید کردم.


*نظرتان راجع به صنعت ایران چیست؟

-اگر بخواهیم نسبت به آلمان مقایسه کنیم، آلمان بالاتر از ایران است ولی ایران پتانسیل صنعتی بالایی دارد. ما از BTS بازدید کردیم و بهتراشان تنها شرکتی بود که سطح علمی کارکنانش خیلی بالا بود. تنها شرکتی بود که در هر بخش یک نفر مدیر تحصیل کرده و متخصص بود. در هر بخش یک نفر وجود داشت که کار آن بخش را به طور کامل توضیح می داد و متخصص بود. در این کارخانه سطح علمی بسیار بالا است.

یکی از موارد بسیار جالب توجه در BTS، تست کل محصولات بود که به صورت رندم صورت نمی گرفت. تک تک شیرآلات و اتصالات تست می شدند، همانند دستگاه های رمس آلمان که همگی تست می شوند. تنها چیزی که با اروپا فرق دارد مکانیکی بودن است که نمی توان گفت خوب است یا بد، که البته برای جذب نیرو برای کشور ایران خوب است.


*کیفیت تولیدات ایرانی را چطور می بینید؟ آیا امکان این وجود دارد که ایرانی ها بتوانند قطعات مورد نیاز کشورهای آلمانی را تولید کنند (به خصوص شرکت BTS

-من فکر می کنم که کیفیت در سطح بالایی است. رقابت در اروپا بسیار سخت است و ورود به بازار اروپا نیز بسیار مشکل است. گرفتن گواهینامه ها نیز همین طور که باید برای گرفتن آن ها تست و ... انجام شود.. سرب در اروپا در قطعات برنجی بایستی صفر باشد ولی در ایران حد مجاز سرب در قطعات %2/0 است.


*با سپاس از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.