دفتر فنی کالانیز

مشاوره در خصوص لوله های 5 لایه (تولید، خرید ماشین آلات، خرید مواد، اتصالات)

دفتر فنی کالانیز

مشاوره در خصوص لوله های 5 لایه (تولید، خرید ماشین آلات، خرید مواد، اتصالات)

رادیاتور پره ای یا پنلی؟

رادیاتور های شوفاژ موجود در بازار از نظر جنس به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:
ا- رادیاتور آلومینیومی

2- رادیاتور پنلی (متری)

3- رادیاتور چدنی


رادیاتور آلومینیومی: آلومینیوم بعد از طلا، نقره و مس، چهارمین فلز رسانای قوی محسوب می شود. رسانا بودن آلومینیوم باعث انتقال حرارت با راندمان بهتری ازآب داغ داخل رادیاتور به محیط مورد استفاده می گردد. رادیاتورهای آلومینیومی خود به دو دسته اکستروژنی اکسترودی) و دایکاستی تقسیم می شوند. از نظر کیفیت، دوام و طول عمر، رادیاتورهای دایکاستی بهترین نوع رادیاتورمی باشند و رادیاتورهای اکستروژنی به علت سه تکه بودن هر پره و اتصال این قطعات با چسب، استعداد زیادی برای نشت آب دارند. اصولا به رادیاتور های آلومینیومی دایکاستی، رادیاتور پره ای گفته می شود. در تولید رادیاتور پره ای، آلومینیوم با خلوص بالا استفاده می شود. در تولید رادیاتورهای پره ای دایکاستی هر پره بصورت یک تکه ریخته گری تحت فشار (دایکست) شده سپس محل اتصل پره ها در بالا و پایین آن ماشینکاری گردیده سپس پره ها به تعداد مورد نیاز مثلا 5، 7 یا 10 پره مونتاژ شده و پس از آن وارد مرحله رنگ کاری و سپس بسته بندی می گردد.مثالبرای  رادیاتورهای پره ای اکسترودی: تولیدات شرکت گیلان شکیبا و مثال برای رادیاتورهای دایکستی: تولیدات بوتان و ایران رادیاتور

  

رادیاتور پنلی (متری): نظر به تولید پر هزینه رادیاتورهای پنلی و نیز گرانتر بودن فلز آلومینیوم نسبت به فولاد، رادیاتور های پنلی نیز جایگاه خود را در بازار به دست آورده اند. در تولید این رادیاتورها، کیفیت ورق فولادی و جوش های انجام شده برای اتصال اجزای رادیاتو رنگ مورد استفاده بسیار مهم است. از مهمترین تولید کنندگان این گروه می توان به تاش رادیاتور، لورچ و ایران رادیاتور اشاره نمود.


رایاتورهای چدنی: رادیاتور های چدنی دارای پره های با فاصله از یکدیگر هستند و در حال حاضر استفاده از این نوع رادیاتور چدنی چندان مرسوم نیست. از نقاط ضعف این رادیاتور ها می توان به وزن بسیار زیاد و خوردگی اشاره کرد.


مزایای رادیاتور پره ای:

طول عمر بالاتر نسبت به رادیاتور پنلی

فروش ضایعات آن با قیمت بالاتر نسبت به آهن قراضه (ضایعات رادیاتور پنلی)

قابلیت کم یا زیاد کردن تعداد پره ها در صورت نیاز

تعویض فقط یک پره و نه کل رادیاتور در صورت سوراخ شدن

دمای سطحی کمتر رادیاتورنسبت به سطح رادیاتور پنلی به علت رساناتر  بودن آلومینیوم نسبت به آهن. این خصیصه باعث می شود سطح رادیاتور پره ای باعث آزار افراد بویژه کودکانی که دست به آن می زنند، نشود.



مزایای رادیاتور های پنلی:

خط تولید بسیار ارزانتر از خط تولید رادیاتور های پره ای که باعث شده تعداد تولید کنندگان این مدل رادیاتورچندین برابر رادیاتور پره ای باشد.

قیمت ارزانتر نسبت به رادیاتور پره ای




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.